Monday 8 April 2013

Isnin[1/4/2013] Berubah Minat dan Angin

Teks:  Sarimah Deeply Adzrina
Image:  Google



Google Image

Kadang2 kita semua ada masa dilanda perasaan berubah minat dan angin.  Maksudnya kadang2 boleh membuat kita rasa keliru tapi itu adalah hakikat yang ada dalam setiap naluri manusia. Kalau sebelum ini saya memang suka mengumpul barang2 perhiasan dan sukakan suasana yang riuh rendah tapi kini semuanya berubah...dah tak minat menyimpan barang2 perhiasan kat rumah rasanya membuat kepala saya berserabut dan suka dengan suasana sunyi sepi. Kawan2 cakap kalau kita rasa macam itu cubalah keluar daripada rumah ke tempat2 yang boleh tenangkan fikiran kita agar kita dapat mencari ilham dan boleh fokuskan apa sebenarnya yang kita nak dan kenapa kita ada rasa berubah minat dan angin? apakah kita dah bosan dengan tugas yang sama kita lakukan setiap hari? Ini lah yang saya rasakan terhadap diri saya sejak kebelakangan ini...ada juga saya minta pendapat pada kawan2 saya kenapa saya punya rasa sedemikian?  Kawan2 saya cadangkan agar saya luangkan masa untuk pergi ke tempat2 yang jarang saya kunjungi agar dapat bertukar angin juga dalam masa yang sama dapat mencipta masa berkualiti bersama anak2. Saya juga suka dengan suasana yang banyak pokok2 hijau.

Google Image

saya ingin merancang percutian bersama anak2 ke tempat2 yang belum pernah saya kunjungi dalam negara kita ini saja...bak kata orang, jauh perjalanan, luas pandangan dengan melihat tempat2 yang menarik dan dalam masa yang sama dapat melarikan diri daripada rutin harian yang sama juga mendapat banyak idea baru untuk diaplikasikan dalam perniagaan dan kerjaya saya nanti.  Juga akan berasa lebih yakin dan bersemangat untuk memulakan tugasan harian saya sekembalinya daripada percutian itu nanti.  Terima kasih kepada kawan2 yang memberi keyakinan dan semangat pada diri saya yang tiba2 saja berubah minat dan angin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...