Perkhidmatan Pelanggan
Ahad (7/4/2013)
Teks: Sarimah Deeply Adzrina
Googe Image |
- Definisi perkhidmatan pelanggan adalah eksepektasi dan strategi pelanggan untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan kepada pelanggan.
- Kepuasan pelanggan untuk mengimbas kembali kejadian atau situasi dimana kita berasa teruja dan seronok. Contoh: seseorang pelanggan berpuas hati dengan khidmat yang kita berikan kepadanya.
- Kefahaman terhadap kehendak dan pengharapan pelanggan serta kemampuan dalaam mereka bentuk sesuatu produk serta perkhidmatan yang diharapkan.
- Memberikan penekanan terhadap perkhidmatan kepada pelanggan seperti keperluan memberi layanaan mesra dan adil.
- Memperluaskan penyebaran dan penyampaian kemudahan perkhidmatan serta haruslah mengenalpasti satu langkah yang baik dan cemerlang.
- Setiap pelanggan adalah umpama seorang pesakit yang memerlukan bantuan doktor untuk menyelesaikan atau mengurangkan kesakitan yang ditanggung oleh pesakit.
No comments:
Post a Comment