Wednesday 22 May 2013

Mengenai Bisnes Dropship Serta Panduan dan Teknik Jualan

 Teks  :  Sarimah Deeply Adzrina


Sebelum ini saya memang tidak memahami langsung apa itu bisnes dropship, sehinggalah seorang kawan memberi penerangan jelas mengenai hal ini dan mencuba mengendalikan bisnes dropship.  Disini juga saya ingin berkongsi tentang apa itu dropship setelah saya sendiri berpengalaman mengendalikan bisnes dropship walaupun saya sendiri mempunyai produk untuk dipasarkan.  Sedikit panduan mengenai teknik jualan tentang bisnes dropship.


 
Googles Image



Membuat Kajian Pemasaran Terlebih Dahulu Sebelum Menjual adalah satu langkah yang bijak  sebelum   melakukan bisnes dropship dan harus mengkaji terlebih dahulu bagaimana sambutan atau  permintaan diluar sana agar ini memudahkan kita mengetahui apa sebenarnya yang dikehendaki oleh orang diluar sana, agar produk yang akan kita pasarkan mendapat sambutan yang baik dan menggalakkan. Jangan sesekali melakukan perniagaan tanpa membuat kajian terlebih dahulu kerana dengan sikap kononnya dengan melibatkan diri dengan bisnes dropship, dengan mudah mendapat sambutan yang menggalakkan.  Apa yang akan terjadi sekiranya produk tersebut tidak mendapat sambutan yang menggalakkan? tentu sahaja kita membuang banyak masa untuk memasuk muat produk tersebut kedalam facebook mahupun blog sedangkan barang tersebut tidak mendapat sebarang keuntungan. Rugi masa dan tenaga dengan seharian menghadap komputer. 
 
 Mengkaji berapa  keuntungan yang kita dapat daripada pembekal serta harus juga membuat kajian daripada pesaing yang mungkin menawarkan lebih murah daripada kita.  Pastikan apa juga bisnes mesti ada membuat keuntungan pada diri kita. 
 
Amat penting sekali kita haruslah mencari dropship yang membekalkan barang-barang yang memang mendapat sambutan yang amat menggalakkan serta memenuhi permintaan orang ramai. Pada masa ini memang ramai pembekal diluar sana yang menawarkan dropship kepada mereka yang berminat. 
  
Sebelum memulakan haruslah memilih dropship yang betul-betul sesuai dan membuat kajian serta melihat apakah permintaan orang diluar sana serta pastikan pembekal barang-barang itu dapat memenuhi kehendak atau permintaan mereka. Perlu bijak dalam membuat penilaian yang sesuai dengan bisnes dropship. 
 
Banyak kaedah yang boleh digunakan untuk mempromosikan jualan untuk produk kita, seperti facebook, blog, forum, twitter, ebay dan mudah.my. Kalau kita berkemampuan boleh juga mengeluarkan sedikit modal untuk membina website sendiri.

Dalam berurus niaga dengan pembekal dropship ada banyak kebaikan disamping dapat mengenal diantara satu dengan lain walaupun melalui alam maya akan tetap disebabkan kita saling berhubung mengenai produk, maka disini kita boleh berkongsi pengalaman bersama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...