Friday 31 May 2013

Mencapai Kejayaan Dalam Perniagaan


 Teks:  Sarimah Deeply Adzrina


Untuk menceburi didalam bidang perniagaan adalah sesuatu risiko yang paling besar demi untuk mendapatkan pelbagai faktor dan elemen yang mempengaruhi didalam kejayaan sesuatu perniagaan. Dengan keadaan dunia perniagaan yang sentiasa berubah-berubah, harus peka dan mengikuti perkembangan pendekatan perniagaan agar tidak ketinggalan dan sedia bersaing dengan cara sihat. Dalam dunia perniagaan kita haruslah bijak meramal apa yang akan berlaku nanti.  Apapun perniagaan yang akan kita jalankan, perlu ada realistik juga faktor yang relevan.


 
Googles Images





Sentiasa Ada Sasaran dan Strategi Yang Baru

Dalam apa juga perniagaan yang akan kita jalankan perlu ada sasaran mahupun strategi yang baru dalam satu jangka atau masa yang sesuai, informasi baru tentang produk serta servis yang cepat.  Ini adalah kerana pelanggan sekarang ini semakin bijak untuk menilai sesuatu yang mereka kehendakkan.  Jangan hanya bergantung kepada pengalaman yang kita sedia ada akan tetapi harus berani mencuba sesuatu yang baru serta kreatif dan inovatif. 

Sentiasa Meningkatkan Tahap Kerjaya

Sentiasa lah meningkatkan tahap kerjaya atau sasaran kerja pada setiap masa untuk menentukan pencapaian yang baik dan berkualiti.  Sesuatu perubahan juga harus dikongsi bersama dengan kakitangan dalam sesuatu syarikat, agar dapat memupuk sesuatu warga kerja yang berkualiti dan inovatif.  Pastikan syarikat dilengkapi dengan maklumat terkini secara konsisten kepada pelanggan agar sentiasa memenuhi keperluan pelanggan.  Harus juga mengambil tahu tentang kegunaan produk serta perkhidmatan yang syarikat anda berikan agar dapat memenuhi cita rasa pelanggan.  Mempermudahkan dan memperrcepatkan pelanggan adalah perkhidmatan yang terbaik.

Saya suka dengan kata-kata ini yang saya petik daripada buku ' tip menawan hati pelanggan' yang berkata, KEIKHLASAN, KESUNGGUHAN dan KEBAJIKSANAAN perlu ada sentiasa memastikan pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan yang disediakan.

Sambil-sambil saya berkongsi pengetahuan tentang mencapai kejayaan dalam perniagaan, saya juga ada tugasan yang harus diselesaikan iaitu menyiapkan tempahan baju kurung untuk pelanggan saya yang dah bertahun-tahun menjadikan saya tempat mereka sekeluarga menempah pakaian untuk semua perayaan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...